Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Starosta i Wicestarosta w poniedziałki w godz. 10-16 po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie (tel. 89 521 05 00),
- w przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest dniem ustawowo wolnym od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym,
- Sekretarz i Skarbnik oraz dyrektorzy wydziałów – w dniach pracy starostwa w godz. 9-14 po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie (tel. 89 521 05 00),
- pozostali pracownicy starostwa – codziennie w godzinach pracy.
Przedmiot skargi
- Skarga może dotyczyć zaniedbania lub nienależytego wykonania zadania przez pracowników urzędu lub jednostek, naruszenia praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
Przedmiot wniosku
- Wnioski mogą dotyczyć spraw ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Wymagane dokumenty
Zgłoszenie skargi lub wniosku w formie:
- pisemnej,
- telegraficznej lub za pomocą telefaksu,
- elektronicznej,
- ustnej do protokołu (w protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy. Protokół po sporządzeniu, odczytaniu jest podpisywany przez skarżącego i urzędnika, który go sporządził).
Opłaty
Zwolnione z opłat.
Termin odpowiedzi
- Skargę lub wniosek załatwia się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Skarżący lub wnioskodawca zostanie zawiadomiony na piśmie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.
- Posłowie, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę/wniosek we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę/wniosek innej osoby zawiadamiani są o sposobie załatwienia skargi/wniosku w terminie 14 dni od ich wniesienia lub przekazania.
Tryb odwoławczy
Nie jest możliwe wniesienie odwołania.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
- Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Olsztynie.
To zadanie nie jest przypisane żadnemu pracownikowi.