Wygaszenie uprawnienia do wykonywania transportu drogowego dotyczy:
- zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób/rzeczy (dotyczy również licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub rzeczy wydanej przed 15 sierpnia 2013 r.),
Przedsiębiorcę posiadającego licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub rzeczy uznaje się za posiadającego zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego (art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 16 maja 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2013 r. poz. 567),
- licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym,
- licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu osób powyżej 7 i nie więcej niż 9 łącznie z kierowcą,
- licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencja wygasa w razie:
- upływu terminu ważności (dot. licencji),
- zrzeczenia się (dot. zezwolenia/licencji),
- śmierci posiadacza (dot. zezwolenia/licencji),
- likwidacji albo postanowienia o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku przedsiębiorcy (dot. zezwolenia/licencji),
- wydania wobec przedsiębiorcy prawomocnego orzeczenia zakazującego wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego lub orzeczenia zakazującego wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego (dot. zezwolenia).
Załatw sprawę
Wydział Komunikacji i Transportu / III piętro, pokój nr 303
tel. 89 521 05 47
Przyjmowanie klientów w godzinach:
poniedziałek: 7.00 – 16.00,
wtorek-czwartek: 7.00 - 15.00,
piątek: 7.00 - 14.00
Wymagane dokumenty
- Wniosek — w formie dokumentu wniosek do pobrania poniżej,
- załączniki:
- Druk zezwolenia/licencji,
- Wypisy z zezwolenia/licencji
- Informacja o zakazie prowadzenia działalności w zakresie transportu drogowego/wykonywania zawodu przewoźnika drogowego;
- Informacja o likwidacji/ postanowienie o ogłoszeniu upadłości przedsiębiorcy;
- Oświadczenie (dot. zrzeczenia się zezwolenia/licencji);
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za decyzję o wygaszeniu zezwolenia/licencji.
Ważne informacje
- Sprawę załatwia przedsiębiorca lub pełnomocnik przedsiębiorcy.
- W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika (odbiór zezwolenia, wypisu), wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, który (jeżeli dotyczy) podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł na konto — nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna: nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003, tytuł opłaty: opłata skarbowa.
Opłata
Opłata skarbowa: 10 zł za decyzję o wygaszeniu zezwolenia/licencji
Opłatę należy dokonać w domu/w banku/na poczcie przelewem na konto:
(opłata skarbowa — nr konta bankowego 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003).
Opłata administracyjna: brak
Termin odpowiedzi
Niezwłocznie nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie decyzji wraz z załącznikami.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.