Jeśli potrzebujesz uregulować stan prawny swoich nieruchomości, poprzez wykreślenie z działów III i IV księgi wieczystej wpisów dotyczących:
Załatw sprawę
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
godziny przyjęć interesantów: 7:00-15:00
Złóż wniosek podczas wizyty w urzędzie czy korespondencyjnie lub elektronicznie
Wniosek możesz złożyć:
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika (odbiór zaświadczenia) wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, który (jeżeli dotyczy) podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł na konto: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003 (nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna, opłata skarbowa za pełnomocnictwo)
Za wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki wnosi się opłatę skarbową w wysokości 17 zł na konto: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003 (nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna, opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia). Pozostałe zaświadczenia są zwolnione z opłaty.
Termin wydania zaświadczenia niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
W przypadku otrzymania odmowy wydania zaświadczenia możesz wnieść zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.