Wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane archiwalne z operatu ewidencji gruntów i budynków, wg stanu na datę
Miejsce składania dokumentów / odbiór dokumentów
- bezpośrednio w siedzibie starostwa na stanowisku obsługi z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz udostępniania materiałów z PZGiK (I piętro, sala obsługi 132B)
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 14:30
- korespondencyjnie za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Olsztynie, Wydział Geodezji
Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn
poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą(ESP) w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP
Adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP:/281400/SkrytkaESP
UWAGA: Sposób komunikacji z podmiotami publicznymi został określony w art. 63 KPA, w związku z powyższym należy złożyć wniosek w formie prawem przewidzianej, w przeciwnym wypadku sprawa zostanie pozostawiona bez rozpoznania. Nie realizujemy wniosków przesłanych za pośrednictwem poczty internetowej e-mail.
Karta informacyjna
- Aktualne dane z operatu ewidencji gruntów i budynków udostępniane są w formie określonej przepisem art. 24 ust 3 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Wszelkie inne informacje z operatu ewidencji gruntów i budynków potwierdzające dane archiwalne - udostępniane są w formie zaświadczenia.
- Wydawanie zaświadczeń regulują przepisy art. 217-220 ustawy k.p.a.
- Wydanie zaświadczenia następuje na wniosek właściciela/władającego lub innego podmiotu, mającego interes prawny w tym zakresie.
Wymagane dokumenty
Opłaty
- wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł
- Wydanie zaświadczenia do celów emerytalno-rentowych oraz do innych celów wyszczególnionych w art. 2 pkt 1 ustawy o opłacie skarbowej - nie podlega opłacie skarbowej
- opłata skarbowa w wysokości 17 zł. - za pełnomocnictwo z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej
Sposób zapłaty
Przelew za opłatę skarbową dokonaj na konto:
Urzędu Miasta Olsztyna nr: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003
Termin załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni (art.217 § 3 k.p.a)
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Od postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
Wszelkie dodatkowe informacje udzielane są pod numerami telefonów:
tel. 89 523 28 29
tel. 89 521 05 34
tel. 89 523 28 77
Pliki do pobrania
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020, poz. 256)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019 poz. 1000).