Wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w utraconym dowodzie rejestracyjnym pojazdu
Załatw sprawę
Wydział Komunikacji i Transportu / parter, pokój nr 12, 15
tel. (89) 523 28 81, 521 05 16
Przyjmowanie klientów w godzinach:
poniedziałki: 7.30 - 15.30,
wtorek-czwartek: 7.30 - 14.30,
piątek: 7.30 - 13.30
W Internetowej rezerwacji wizyt możesz też wybrać konkretny dzień i godzinę załatwienia sprawy. Wówczas w umówionym terminie zgłoś się do Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Olsztynie. Pracownicy wydziału pomogą wypełnić Ci wniosek bezpośrednio przy stanowisku podczas załatwienia sprawy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia — w formie dokumentu wniosek do pobrania poniżej,
- Załączniki:
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),
- dokument/y własności pojazdu w przypadku gdy o wydanie zaświadczenia wnioskuje nabywca pojazdu (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, faktura, prawomocne orzeczenie sądu, umowa zamiany)
Ważne informacje
- Wszystkie dokumenty należy składać w oryginałach.
- Do wglądu: dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport, karta pobytu).
- Sprawę załatwia: właściciel pojazdu.
- W przypadku załatwiania sprawy przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu lub pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, który (jeżeli dotyczy) podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł na konto — nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna: nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003, tytuł opłaty: opłata skarbowa.
- Opłatę skarbową w wysokości 17 zł za udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, złożoną w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (w przypadku osoby fizycznej) lub ze względu na siedzibę (w przypadku osoby prawnej) mocodawcy.
Opłaty
Opłata skarbowa:
- 17 zł – za wydanie zaświadczenia
- 17 zł – za udzielone pełnomocnictwo
Nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna:
Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003
Tytuł opłaty: opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Wydanie zaświadczenia następuje bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku. Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.
Tryb odwoławczy
Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów