Udostępnianie zbioru danych dotyczących cen transakcyjnych nieruchomości realizowane jest w postaci elektronicznej lub w postaci dokumentu drukowanego.
WYMAGANE DOKUMENTY
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Załatw sprawę podczas wizyty w urzędzie lub elektronicznie
Wnioski w postaci elektronicznej:
- Poprzez e-usługę Geoportal Powiatu Olsztyńskiego
Jest to rekomendowana forma składania wniosków. Umożliwia przeglądanie transakcji, wyszukiwanie z filtrowaniem według potrzeb, dokonywanie opłat i pobieranie zamówionych zbiorów. Wymagane jest uzyskanie dostępu do modułu rzeczoznawcy majątkowego - dostęp jest przyznawany na podstawie wniosku - opis w zakładce wnioski o dostęp do modułu rzeczoznawcy majątkowego
- Poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą(ESP) na adres: /281400/SkrytkaESP
Adres portalu: link
Wniosek musi zostać opatrzony podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres zwykłej poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Wnioski w postaci papierowej:
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu
Starostwo Powiatowe w Olsztynie
Plac Bema 5
10-516 Olsztyn
- Biuro Obsługi Interesanta / parter, pokój nr 2
- Wydział Geodezji / I piętro, Sala Obsługi Interesanta, pokój nr 132B
obowiązuje system kolejkowy
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 14:30 tel. 89 521 05 49, 89 523 28 07
W Internetowej rezerwacji wizyt można wybrać konkretny dzień i godzinę załatwienia sprawy.
- Korespondencyjnie - za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Olsztynie
Wydział Geodezji
Plac Bema 5
10-516 Olsztyn
OPŁATY
- Opłaty z tytułu udostępniania materiałów zasobu oraz za sporządzanie i wydawanie wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencyjnego określa ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
Płatności można dokonać wyłącznie po otrzymaniu Dokument Obliczenia Opłaty. Prosimy o niedokonywanie przedpłat.
- Opłatę pobiera się przed udostępnieniem danych rejestru cen nieruchomości lub przed sporządzeniem i wydaniem wyciągu z rejestru cen nieruchomości.
- W przypadku wniosków składanych osobiście opłatę można uiścić w Sali Obsługi Interesanta – wyłącznie za pomocą kart płatniczych.
- Zależnie od sposobu złożenia wniosku Dokument Obliczenia Opłaty może być przesłany na indywidualne konto w module obsługi klienta Geoportalu, przez ePUAP, lub adres e-mail wskazany we wniosku.
- Płatności przelewem można wykonać dopiero po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty.
W tytule zapłaty koniecznie należy wpisać numer Dokumentu Obliczenia Opłaty.
Wysokość należnej opłaty i numer rachunku bankowego znajdziesz w Dokumencie Obliczenia Opłaty.
Potwierdzenie zapłaty w formie pliku PDF odeślij do Starostwa na: adres e-mail, z którego otrzymałeś Dokument Obliczenia Opłaty, Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP) lub podłącz na swoim koncie w module obsługi klienta Geoportalu.
ODBIÓR ZAMÓWIONYCH I OPŁACONYCH MATERIAŁÓW
- Materiały w postaci elektronicznej: do pobrania z konta poprzez moduł rzeczoznawcy majątkowego, mogą być przekazywane poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP), serwer FTP oraz e-mail.
- Materiały można odebrać bezpośrednio w siedzibie Starostwa
Wydział Geodezji / I piętro, Sala Obsługi Interesanta, pokój nr 132B
- Materiały w postaci drukowanej wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej na wskazany we wniosku adres.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Kompletne wnioski złożone na obowiązujących formularzach, przyjęte bezpośrednio na Sali Obsługi Interesanta, pokój nr 132B,
realizowane są w tym samym dniu.
- Przypadku pozostałych wniosków, wniosków nieprawidłowo wypełnionych, wymagających analizy pod względem formalno- prawnym (w związku z koniecznością przeanalizowania załączników do wniosku lub interesu prawnego w dostępie do danych) realizowane są w ciągu 5-15 dni roboczych.
- W przypadku zamówień: skomplikowanych, dotyczących dużej liczby nieruchomość będących przedmiotem transakcji, wymagających uzyskania dodatkowych wyjaśnień, przeprowadzenia aktualizacji zapisów w rejestrze cen nieruchomości, przeanalizowania załączników do wniosku lub interesu prawnego w dostępie do danych, termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.
TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku sporu co do zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty organ wydaje decyzję administracyjną, na którą przysługuje odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia.
PLIKI DO POBRANIA
Wniosek Formularz P + P5 - rejestr cen nieruchomości
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO)