Aktualizacja danych EGiB

Zmiana danych ewidencyjnych:
ADRESU, NAZWISKA, NAZWY FIRMY

Miejsce składania dokumentów / odbiór dokumentów

  • bezpośrednio w siedzibie starostwa na stanowisku obsługi z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz udostępniania materiałów z PZGiK (I piętro, sala obsługi 132B)

od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 14:30
tel. 89 521 05 49
tel. 89 523 28 07

  • korespondencyjnie za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Olsztynie, Wydział Geodezji
Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn
 
  • poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą(ESP) w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP
Adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP:/281400/SkrytkaESP
Adres portalu: https://epuap.gov.pl
 

UWAGA: Sposób komunikacji z podmiotami publicznymi  został określony w  art. 63 KPA, w związku z powyższym należy złożyć wniosek w formie prawem przewidzianej, w przeciwnym wypadku sprawa zostanie pozostawiona bez rozpoznania. Nie realizujemy wniosków przesłanych za pośrednictwem poczty internetowej e-mail.

Karta informacyjna

Właściciel/współwłaściciel nieruchomości, zgłasza właściwemu staroście zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian. Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej. (art. 22 ust 2 Pgik);

Wymagane dokumenty

pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty  skarbowej

PODSTAWĄ ZMIANY ADRESU ZAMELDOWANIA NA POBYT STAŁY WŁAŚCICIELA/WSPÓŁWŁAŚCICIELA JEST REJESTR PESEL

PODSTAWĄ WPISU / ZMIANY ADRESU POBYTU STAŁEGO jest:

PODSTAWĄ ZMIANY NAZWISKA WŁAŚCICIELA/WSPÓŁWŁAŚCICIELA jest:

PODSTAWĄ ZMIANY ADRESU SIEDZIBY FIRMY JEST REJESTR REGON

PODSTAWĄ ZMIANY NAZWY FIRMY jest:

Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości 17 zł. - za pełnomocnictwo (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)

Sposób zapłaty

Przelew za opłatę skarbową dokonaj na konto
Urzędu Miasta Olsztyna nr: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003

Termin załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni (art.35 § 2 k.p.a)

Tryb odwoławczy

Odmowa wprowadzenia zmiany do ewidencji gruntów i budynków następuje w drodze decyzji.  Od decyzji o odmowie wprowadzenia zmiany do ewidencji gruntów i budynków stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.

Wszelkie dodatkowe informacje udzielane są pod numerami telefonów:

Pliki do pobrania

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020, poz. 256).
  2. Ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. 2020 poz. 276)
  3. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. 2019 poz. 393).
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019 poz. 1000).