niedziela, 16 Maj 2021 , imieniny obchodzą: Andrzej, Jedrzej
dodaj do ulubionych

szlak swietej warmii
kalendarz wydarzeń
szybki kontakt

Starostwo Powiatowe w Olsztynie

Plac Bema 5, 10-516, Olsztyn
tel.: 89 527 21 30
tel.: 89 521 05 19
fax: 89 527 24 14
starostwo@powiat-olsztynski.pl
Tagi
Sonda

Przyjazny urząd dostępny z domu

Przyjazny urząd dostępny z domu

logotypy-710335

Ten projekt Powiatu Olsztyńskiego ma jedno główne zadanie – ułatwić mieszkańcom dostęp do e-usług, czyli spraw, które można załatwić w urzędzie przez internet. „E-administracja w powiecie olsztyńskim” właśnie jest na finiszu. Jeszcze w tym roku interesanci będą mogli korzystać z nowej platformy. Wkrótce rozpocznie się testowanie systemu.

Z usług administracji publicznej za pomocą internetu korzysta z roku na rok coraz więcej osób. Przyczyniła się do tego trwająca pandemia koronawirusa, ale też jest to ułatwienie dla obywatela, który bez wychodzenia z domu, o każdej porze, jednym kliknięciem myszki może wypełnić dokumenty, bezstresowo załatwić swoją sprawę. Tak też będzie w Starostwie Powiatowym w Olsztynie, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olsztynie i w Powiatowej Służbie Drogowej, gdzie tworzony jest specjalny „Portal e-usług”. Wdrożenie rozwiązań cyfrowego urzędu trwa tu już od 2018 roku. Starostwo, chcąc oferować tego typu e-usługi, musiało zmodernizować sieć LAN, wymienić sprzęt komputerowy, wyposażyć i unowocześnić serwerownię. Konieczne było też pozyskanie specjalistycznego oprogramowania do interakcyjnej obsługi interesantów.

Teraz czas na nową platformę. Będzie ona prosta i intuicyjna. Wszystkie e-usługi po to, by łatwiej je było znaleźć, będą pogrupowane w kategorie tematyczne. Wkrótce petenci będą mogli drogą elektroniczną załatwić 19 nowych spraw. Wypełnią i wyślą dokumenty dotyczące zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów, także z pasa drogowego, wyrobienia legitymacji osoby niepełnosprawnej, czy też zmienią dane w rejestrze ewidencji gruntów i budynków. Kolejne e-usługi dotyczą m.in. pieczy zastępczej, udzielania informacji o środowisku, wyłączenia użytków rolnych z produkcji, decyzji o warunkach zabudowy oraz o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, wydawania licencji, zezwoleń czy wypisów związanych z transportem drogowym, zgłaszaniem szkód na drogach powiatowych czy zajęciem pasa drogowego. Będzie też można opiniować projekty organizacji ruchu czy też wnioskować o wydanie orzeczeń o niepełnosprawności lub patronat honorowy starosty.

Mieszkaniec, by móc skorzystać z e-usług, będzie musiał założyć konto na nowej platformie i posiadać cyfrową tożsamość, czyli profil zaufany. Urzędnikom w pracy pomoże system elektronicznego obiegu dokumentów. Zapewni on pracownikom dostęp do umów, procedur wewnętrznych, korespondencji oraz dokumentów, a także będzie kontrolował stan realizacji spraw, usprawniając w ten sposób obsługę klientów.

Nowa platforma pomocna będzie też w kontaktach z Powiatową Służbą Drogową, która zajmuje się na co dzień utrzymaniem i modernizacją dróg powiatowych. Nowy system posiada dane przestrzenne pasa drogowego (przeglądarkę fotorejestracji danych 3D), które umożliwią szerokie wykorzystanie pozyskanych informacji do prowadzenia prac planistycznych, inwentaryzacji oraz monitoringu pasa drogowego bez konieczności ponownego wykonywania prac w terenie. Całość rozwiązania stanowi innowacyjne podejście do zarządzania infrastrukturą drogową.

– E-usługi dziś stały się wręcz koniecznością. Pracownicy starostwa, PCPR i PSD, jak i mieszkańcy powiatu, zdają sobie sprawę z korzyści płynących z tego sposobu załatwiania spraw. Pierwsi bez problemu potrafią wypełniać swoje obowiązki w przestrzeni wirtualnej, interesanci natomiast z chęcią korzystają z już dostępnych naszych e-usług. Nowy portal jeszcze bardziej wprowadzi nasz urząd w wirtualny świat. Dziś możliwość załatwiania spraw bez wychodzenia z domu to już nie tylko wygoda. To też kwestia bezpieczeństwa – mówi Andrzej Abako, starosta olsztyński.

Projekt „E-administracja w powiecie olsztyńskim”, który jest realizowany w Starostwie Powiatowym w Olsztynie, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie i Powiatowej Służbie Drogowej, w 85 proc. współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 3.1 – „Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu to 2 312 692,38 zł, a dofinansowanie ze środków UE wynosi 1 734 352, 26 zł.

Liczba
Wartość projektu to ponad 2,3 mln zł, a dofinansowanie ze środków UE wynosi ponad 1,7 mln zł.

Na zdjęciu starosta olsztyński Andrzej Abako i sekretarz powiatu Maria Bąkowska podczas inspekcji w serwerowni.

Fot. Monika Nowakowska/Starostwo Powiatowe w Olsztynie

Znajdziecie nas w sieci
Ikonki portali społecznościowych
Powiat Olsztyński w sieci: www.powiat-olsztynski.pl
Facebook: facebook.com/powiatolsztynski
Twitter: twitter.com/POlsztynski
Instagram: instagram.com/powiatolsztynski/
image_pdfimage_print

Zobacz również:

Dziękujemy Ci, Carlo!

Dziękujemy Ci, Carlo!

12 / 05 / 2021

geoportal_m

99_locek_strategia

98_banerek-rodzina

projekty-unijne

inwestycje powiatu
psd_klocek

u_pracy

RSO

nieodplatna_pomoc

PKZ_2

PKZ_2

Copyright © 2013 Powiat Olsztyński     Kalendarz imprez | Mapa serwisu | Polityka plików Cookies | Kanał rss realizacja: strony www virtualmedia.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zaakceptuj cookies Więcej informacji