czwartek, 14 Listopad 2019 , imieniny obchodzą: Roger, Serafina
dodaj do ulubionych

Warmia Warto!
kalendarz wydarzeń
szybki kontakt

Starostwo Powiatowe w Olsztynie

Plac Bema 5, 10-516, Olsztyn
tel.: 89 527 21 30
tel.: 89 521 05 19
fax: 89 527 24 14
starostwo@powiat-olsztynski.pl
Lądowisko w Gryźlinach
Tagi
Sonda

Co jest największym walorem Warmii?

Promujemy Warmię na samochodach

Promujemy Warmię na samochodach

Marketing terytorialny, czy też marketing miejsc to w naszym kraju stosunkowo nowe zjawisko, chociaż już całkiem dobrze zakorzenione w świadomości władz samorządów wszystkich szczebli. Promują się województwa, gminy, miejscowości – mając świadomość, że jest to jedna ze skuteczniejszych dróg pozyskiwania opinii publicznej, inwestorów, turystów czy też nowych mieszkańców.

Jednym z popularnych narzędzi tego typu promocji są naklejki umieszczane na tyłach samochodów. Między innymi od kilku już lat mieszkańcy stolicy Warmii i Mazur nie bez dumy informują innych użytkowników dróg, że „Olsztyn kocham”. Teraz do lokalnego patriotyzmu swoich mieszkańców postanowiło odwołać się i olsztyńskie starostwo. Od poniedziałku osoby odbierające w Wydziale Komunikacji nowe tablice rejestracyjne będą otrzymywać także nalepki z hasłem „Warmia jest miła”.

Mam nadzieję, że spodobają się naszym mieszkańcom i będą chcieli jeździć z nimi po Polsce i świecie promując nasz naprawdę miły region, stając się ambasadorami swojej małej ojczyzny – mówi Andrzej Abako, starosta olsztyński.

Nalepki na samochody to kolejna odsłona działań promocyjnych Powiatu prowadzonych pod hasłem „Warmia jest miła”. Dwa miesiące temu w kilkunastu miejscach urzędu pojawiły się żółte buźki, czyli wzorowane na popularnym emotikonie Smileye. Najlepszym dowodem na ich dobre przyjęcie zarówno przez interesantów, jak i samych urzędników, jest tempo, w jakim rozeszła się pierwsza partia nalepek wyprodukowana przez komórkę promocji. Warto dodać, że wyprodukowana za niewielkie pieniądze, co nie jest bez znaczenia dla budżetu Powiatu. – Nie jesteśmy najbogatszym samorządem, stąd i w działaniach promocyjnych dwa razy oglądamy każdą złotówkę. Szukamy przede wszystkim rozwiązań najprostszych, a tym samym najmniej kosztownych, ale skutecznych – tłumaczy A. Abako.

Starosta olsztyński Andrzej Abako Sposobów, pomysłów na „pokazanie się” w kraju czy za granicą jest tyle, ilu autorów strategii, czy tylko koncepcji promocyjnych. Ich różnorodność wynika nie tylko z kreatywności autorów, ale przede wszystkim ze specyfiki „produktu”, jakim jest dane „miejsce”, jak i adresatów działań promocyjnych.

A w tym przypadku, wbrew pozorom, podstawową grupą docelową powinni być mieszkańcy danej gminy, powiatu czy województwa, gdyż to oni są najlepszymi „ambasadorami marki”. Nawet najlepszy i najbardziej pomysłowy marketing miejsc skierowany wyłącznie na zewnątrz nie przyniesie efektów, jeżeli nie będzie wspierany ich pozytywnymi rekomendacjami. Tak zwany marketing szeptany to potęga – przy dokonywaniu rozmaitych wyborów pozytywne opinie znajomych i rodziny są kluczowe. Jak dowodzą liczne przykłady, za pomocą ciekawych akcji promocyjnych skierowanych „do wewnątrz” można zdziałać prawdziwe cuda „na zewnątrz”. I to za niewielkie pieniądze.

Jednorodne, co do stylistyki nalepki, już wkrótce powinny zaoferować swoim mieszkańcom także starostwa braniewskie i lidzbarskie. Wraz z powiatem olsztyńskim tworzą one nieformalne jeszcze porozumienie – „Powiaty Warmińskie” zakładające prowadzenie wspólnych projektów promocyjnych opartych na historii i dziedzictwie kulturowym regionu pod wspólną marką WARMIA i hasłem „Warmia jest miła”.

image_pdfimage_print
04 / 11 / 2019

Zobacz również:

Eko-urząd

Eko-urząd

13 / 11 / 2019

sejm
transmisje_obradw-warminskie

99_locek_wiadomosci_z_gmin99_emapa99_locek_strategia98_banerek-rodzinaprojekty-unijneinwestycje powiatupsd_kloceku_pracy

98_OcRSO

port-mazury nieodplatna_pomocpromocja_szkoly

 

Copyright © 2013 Powiat Olsztyński     Kalendarz imprez | Mapa serwisu | Polityka plików Cookies | Kanał rss realizacja: strony www virtualmedia.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zaakceptuj cookies Więcej informacji