Bezpieczniej w urzędzie

26.09.2019
Starostwo powiatowe w Olsztynie dołącza do zakładów dbających o zdrowie petentów oraz pracowników. Dziś w budynku urzędu, na parterze przy Wydziale Komunikacji udostępniony został defibrylator. Jest to urządzenie pomagające prowadzić resuscytację krążeniowo-oddechową.

– Każdy pracodawca ma obowiązek zapewnienia w zakładzie pracy sprawnie funkcjonującego systemu pierwszej pomocy w razie wypadku. Warunek ten jest spełniany głównie poprzez udostępnienie dobrze wyposażonych apteczek oraz organizację szkoleń. Jednak nawet najlepiej wyposażona apteczka nie wesprze interesantów, czy pracowników kiedy nastąpi Nagłe Zatrzymanie Krążenia (NZK) i trzeba będzie działać by ratować ludzkie życie – mówi Andrzej Abako, starosta olsztyński.

Defibrylator AED - jest to wysoce specjalistyczne, niezawodne, skomputeryzowane, małe urządzenie, które za pomocą poleceń głosowych prowadzi zarówno osoby z wykształceniem medycznym, jak i przypadkowych ratowników przez procedurę bezpiecznej defibrylacji przy zatrzymaniu krążenia. W trudnej sytuacji zagrożenia ludzkiego życia pomaga prawidłowo prowadzić resuscytację krążeniowo – oddechową do czasu przyjazdu profesjonalnej pomocy medycznej.

– W Polsce z powodu nagłego zatrzymania krążenia, umiera rocznie ponad 40 tys. osób. W takim wypadku defibrylator AED może okazać się niezastąpiony. Ponadto stanowi idealne uzupełnienie organizowanych okresowo szkoleń z udzielania pierwszej pomocy. Zakup AED to krok w stronę poprawy bezpieczeństwa i dbania o zdrowie swoje, pracowników i petentów urzędu – mówi Małgorzata Górska, inspektor do spraw ochrony zdrowia.

Defibrylator ME PAD (CU SP1) wraz z torbą do przechowywania i skrzynką zewnętrzną kosztował prawie 4,3 tys. zł. Liczymy, że nigdy nie zajdzie potrzeba użycia urządzenia. Jednak dobrze je mieć w urzędzie w razie konieczności niesienia pomocy potrzebującym.