Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części dokonane na 30 dni przed planowanym terminem zmiany sposobu użytkowania ( Wnioski – Strona BIP )
Załączniki:
- opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania (oryginał)
- zwięzły opis techniczny określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi (oryginał)
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (oryginał)(Wnioski – Strona BIP)
- zaświadczenie wójta albo burmistrza o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (oryginał)
- w przypadku, gdy zmiana sposobu użytkowania zmienia warunki bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkość lub układ obciążeń należy dołączyć ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności (oryginał)
- w zależności od potrzeb pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi przepisami (oryginały)
Opłata skarbowa:
W wysokości określonej w Ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 16355)
Nie podlegają opłacie skarbowej:
- podania i załączniki do podań, czynności urzędowe, zaświadczenia, zezwolenia oraz dokumenty stwierdzające ustanowienie pełnomocnika oraz ich odpisy (wypisy) w sprawach nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz zdrowia
- podania i załączniki do podań, czynności urzędowe, zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Zwalnia się od opłaty skarbowej pozwolenia na budowę:
- wydawane na skutek podań wnoszonych w sprawach budowy lub odbudowy obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych
- budynków szkolnych oraz budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne.
Zwalnia się od opłaty skarbowej jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego.
Opłata skarbowa:
- Opłata skarbowa płatna jest na konto 20 1030 1218 0000 0000 9040 1513 z dopiskiem „Opłata za pozwolenie na zmianę sposobu użytkowania”.
Termin odpowiedzi: Termin załatwienia sprawy do 30 dni od daty złożenia zgłoszenia.
Tryb odwoławczy: Od decyzji wnoszącej sprzeciw do zgłoszenia przysługuje odwołanie do Wojewody Warminsko Mazurskiego 10-575 Olsztyn Al M. J. Piłsudskiego 7/9 za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267, z późn zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2012r., poz. 1282)
Wykonanie zadania: Jednostka odpowiedzialna Wydział Infrastruktury i Budownictwa
Pracownicy odpowiedzialni
- Grzegorz Wieczorek – Dyrektor
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 225
telefon: 523 28 82
godziny pracy: 7-15
- Łukasz Raczycki – kierownik Referatu do Spraw Architektoniczno Budowlanych
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 228
telefon: 521 05 14
godziny pracy: 7-15
- Janusz Prucnal
- inspektor
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 226
telefon: 523 28 85
godziny pracy: 7-15
- Edyta Juniewicz – podinspektor
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 227
telefon: 521 05 12
godziny pracy: 7 – 15
- Zbigniew Mędrek – inspektor
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 223
telefon: 521 05 67
godziny pracy: 7-15
- Danuta Niszczak – inspektor
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 227
telefon: 521 05 12
godziny pracy: 7-15
- Joanna Suwik – inspektor
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 227
telefon: 521 05 12
godziny pracy: 7-13
- Roman Bortnowski – główny specjalista
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 228
telefon: 521 05 14
godziny pracy: 7-13
- Anna Olkowska – główny specjalista
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 226
telefon: 523 28 85
godziny pracy: 7-15 pn. – śr.
- Bogusław Szut – inspektor
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 228
telefon: 521 05 14
godziny pracy: 7-15
- Justyna Jakubowska – inspektor
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 223
telefon: 521 05 67
godziny pracy: 7:30-15:30
- Anna Daszkiewicz – inspektor
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 226
telefon: 523 28 85
godziny pracy: 7-15

