Treść urzędowa:
Prowadzenie postępowań w sprawie zbywania nieruchomości wchodzących w skład zasobu Skarbu Państwa (oddawanie w użytkowanie wieczyste, sprzedaż) oraz w sprawie przekazywania nieruchomości w użytkowanie.
Wymagane dokumenty:
Wniosek powinien zawierać:
- Imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy.
- Adres zamieszkania lub siedzibę.
- Numer telefonu.
- Położenie (miejscowość, gmina), numer i powierzchnia działki do nabycia, zgodnie z danymi ewidencji gruntów.
Opłaty:
- Opłata skarbowa – brak.
- Opłaty z tytułu nabycia prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego ustalone zgodne z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.).
Termin odpowiedzi: Podjęcie zadania w ciągu miesiąca. 2. Realizacja zadania zgodnie z wymogami ustawy.
Tryb odwoławczy:
- Nieruchomość zbywana w trybie bezprzetargowym – brak odwołania.
- Nieruchomość zbywana w trybie przetargowym – uczestnik przetargu może złożyć skargę do Wojewody Warmińsko – Mazurskiego za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14.09.2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz.U. Nr 207, poz. 2108).
Wykonanie zadania: Jednostka odpowiedzialna Referat ds. Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Sprzedaży
Pracownicy odpowiedzialni
- Izabela Brzozowska – Referat ds. Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Sprzedaży
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 106
telefon: 523 28 86
godziny pracy: 7-15
- Iwona Orłowska-Mach – Referat ds. Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Sprzedaży
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 106
telefon: 523 28 86
godziny pracy: 7-15