Turystyka w czasach pandemii

11.03.2021

Ponad dwadzieścia osób wzięło udział w pierwszym otwartym spotkaniu poświęconemu przygotowaniu lokalnych przedsiębiorców z branży agroturystycznej gminy Gietrzwałd do nowego sezonu turystycznego. Gościem była Anna Hencka-Zyser, kierownik marketingu olsztyńskiego hotelu „Przystań”.

Niestety ze względu na ograniczenia związane z pandemią spotkanie musieliśmy przenieść do internetu, ale i tak zainteresowanie było większe niż się spodziewaliśmy – mówi Joanna Jaguszewska, inspektor ds. komunikacji i promocji Urzędu Gminy Gietrzwałd. – Mamy nadzieję, że kolejne będziemy mogli zorganizować już off-line, chociaż i tak zachęcamy do uczestnictwa.

Anna Hencka-Zyser podzieliła się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem dotyczącymi rynku turystycznego, w tym przede wszystkim zmian na nim zachodzących, a wynikających z trwającej już od ponad roku pandemii. „Już ubiegłoroczny sezon pokazał te zmiany, które są olbrzymią szansą dla segmentu turystyki wiejskiej i agroturystyki. Zamknięcie granic spowodowało, że Polacy zaczęli podróżować po Polsce, szukając bezpieczeństwa i spokoju, przy okazji odkrywając nowe dla siebie, nieznane im wcześniej miejsca” – mówiła w trakcie swojej prezentacji zatytułowanej „Turystyka w czasach pandemii”. „Są też w stanie wydać na taki wypoczynek dużo większe pieniądze niż wcześniej, ale pod warunkiem, że takie obcowanie z naturą nie będzie nudne. Dlatego aby skutecznie wykorzystać ten potencjał, przedsiębiorcy muszą cały czas pracować nad swoją ofertą, zarówno pod względem jakości obsługi, jak i zagospodarowania czasu swoich gości. A o ile gościnność trzeba mieć we krwi, resztę można ‘podpatrzeć’, skorzystać z ciekawych pomysłów, których wiele jest w najbliższej okolicy, u sąsiadów, z którymi warto też współpracować dla obopólnych korzyści – do czego zachęcam”.

Inicjatorką przedsięwzięcia jest Izabela Karpińska, przewodnik turystyczny i właścicielka ośrodka Rentynówka, leżącego kilka kilometrów od Gietrzwałdu: – Zmiany, jakie wywołała pandemia, to dla nas olbrzymia szansa, ale aby ją wykorzystać, musimy się wspólne do tego przygotować. Nie tylko po to, aby dać turystom szansę wydać pieniądze, ale przede wszystkim sprawić, aby chcieli do nas wracać, także wtedy, gdy pandemia się już skończy. Tu potrzebne są różne działania, których pojedynczy właściciele pensjonatów, pokoi czy domków nie będą w stanie sami zrealizować. Dlatego tak ważne jest budowanie współpracy zarówno pomiędzy przedstawicielami szeroko rozumianej branży, ale także lokalnymi władzami.

Projekt szkoleń organizowanych w Gietrzwałdzie wspiera także Powiat Olsztyński. – To bardzo cenna inicjatywa, więc od razy zdecydowaliśmy się na pomoc jej inicjatorom zarówno w kwestiach organizacyjnych, jak i merytorycznych – mówi Andrzej Abako, starosta olsztyński. – Już w ubiegłym roku przygotowaliśmy pod tym kątem nasz sztandarowy obecnie projekt promocyjno-turystyczny „Szlak Świętej Warmii”, który ma z jednej strony promować region w kraju i zagranicą, a z drugiej być atrakcyjną ofertą spędzenia czasu na Warmii. Przy okazji tych spotkań chcemy także przybliżyć go przedsiębiorcom nie tylko z Gietrzwałdu i okolic. Zachęcamy bowiem także inne gminy z naszego powiatu do zorganizowania u siebie podobnych spotkań.

Kolejne szkolenia dla branży turystycznej organizowane przez Gminę Gietrzwałd i Powiat Olsztyński zaplanowane zostało na 24 marca i najprawdopodobniej odbędzie się także on-line. Jego tematem będzie „Skuteczny i satysfakcjonujący biznes w turystce”.

Informacje i zapisy: turystyka@gietrzwald.pl, tel. 89 524 19 21; www.gietrzwald.pl/index.php/o-gminie-menu-2/aktualnosci-gm/2108-szkolenia-dla-branzy-turystycznej.html

Zobaczcie prezentację Anny Hencka-Zyser - Turystyka w czasie pandemii

Na zdjęciu:  Anna Hencka-Zyser, kierownik marketingu olsztyńskiego hotelu „Przystań”
fot. Powiat Olsztyński

20210310_105939

20210310_113359