Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków:
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Starosta i Wicestarosta w poniedziałki w godzinach od 10.00 do 15.00.
- W przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest dniem ustawowo wolnym od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym.
- Sekretarz i Skarbnik oraz dyrektorzy wydziałów – w dniach pracy Starostwa w godzinach od 9.00 do 14.00.
- Pozostali pracownicy Starostwa – codziennie w godzinach pracy.
Przedmiot skargi:
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiot wniosku:
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie skargi lub wniosku w formie:
- pisemnej,
- telegraficznej lub za pomocą telefaksu,
- elektronicznej,
- ustnej do protokołu (w protokole zamieszcza sią datą przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy. Protokół po sporządzeniu, odczytaniu jest podpisywany przez skarżącego i urzędnika, który go sporządził).
Opłaty:
Zwolnione z opłat.
Termin odpowiedzi:
- Skargę lub wniosek załatwia się bez zbędnej zwłoki, nie póżniej jednak niż w ciągu miesiąca.
- Wnioskodawca zostanie zawiadomiony na piśmie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.
- Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę lub wniosek we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę lub wniosek innej osoby zawiadamiani są o sposobie załatwienia skargi lub wniosku w terminie czternastu dni od dnia ich wniesienia lub przekazania.
Tryb odwoławczy:
Nie jest możliwe wniesienie odwołania.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),
- Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Olsztynie, stanowiący załącznik do uchwały Nr 59/2/2015 Zarządu Powiatu w Olsztynie z dnia 29 grudnia 2015r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Olsztynie.
To zadanie nie jest przypisane żadnemu pracownikowi.