Remont urzędu w Biskupcu

19.03.2014
Starostwo Powiatowe w Olsztynie podpisało umowę z wykonawcą remontu budynku administracyjnego w Biskupcu. Prace rozpoczną się pod koniec marca i potrwają pięć miesięcy. Przebudowane i wyremontowane zostaną pomieszczenia wewnętrzne. Całość inwestycji ma kosztować prawie 240 tys. zł.

Budynek w Biskupcu przy ul. Armii Krajowe 1B należy do Starostwa Powiatowego w Olsztynie. W przetargu na remont obiektu brało udział pięć firm, wygrała firma Ocieplenia- Budownictwo Edmund Skrzydlak. Firma wyceniła koszt prac na 238.697,81 tysięcy złotych. – Zmieściliśmy się w budżecie, jaki był zaplanowany na tę inwestycję – mówi Krystyna Mathoes, kierownik Wydziału Inwestycji i Rozwoju olsztyńskiego starostwa.
Termin zakończenia prac przewidziany jest na 23 lipca 2014. Prace nad poprawą stanu budynku trwają już od kilku lat. Pierwszym etapem remontu było docieplenie obiektu, wymiana okien, drzwi i dachu. Następnie przystosowano go dla osób niepełnosprawnych. W tym roku zamontowano dźwig dla niepełnosprawnych i schodołaz, wymieniona została też  instalacja elektryczna. W czasie ostatniego etapu remontu, który rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu wykonane zostaną prace ogólnobudowlane pomieszczeń wewnętrznych, w szczególności obiektów sanitarnych.
- Po zakończeniu remontu budynek będzie całkowicie odnowiony – mówi Krystyna Mathoes.
W budynku mieści się obecnie część Referatu Komunikacji, po remoncie zostanie przeniesiony tam również zamiejscowy oddział Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, który obecnie ma swoje biuro w budynku należącym do Urzędu Miejskiego w Biskupcu. Mieszkańcy mogą w budynku starostwa skorzystać także z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Znajduje się w nim również niebieski pokój przesłuchań. Prace remontowe  zostały sfinansowane z budżetu Starostwa Powiatowego, zakup sprzętu dla niepełnosprawnych dofinansował PFRON.

P1260144