poniedziałek, 29 Maj 2017 , imieniny obchodzą: Magdalena, Bogumiła
dodaj do ulubionych

Warmia Warto!
kalendarz wydarzeń
szybki kontakt

Starostwo Powiatowe w Olsztynie

Plac Bema 5, 10-516, Olsztyn
tel.: 89 527 21 30
tel.: 89 521 05 19
fax: 89 527 24 14
starostwo@powiat-olsztynski.pl
Lądowisko w Gryźlinach
Tagi
Sonda

Co jest największym walorem Warmii?

Zgłoszenie instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia

Zgłoszenie instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko powinno zawierać dane określone w art. 152 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska, tj:

  1. oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby,
  2. adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji,
  3. rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług,
  4. czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny),
  5. wielkość i rodzaj emisji,
  6. opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji,
  7. informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami.

Wzór wniosku

W przypadku instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne wzór formularza zgłoszenia określa rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne (Dz. U. z 2010 r. Nr 130, poz. 879)

Zgłoszenie powinno być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentacji podmiotu (np. spółki – zgodnie z KRS) lub przez pełnomocnika

Należy załączyć oryginał pełnomocnictwa lub odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym

Opłaty:

  • 120 zł – opłata skarbowa za przyjęcie zgłoszenia
  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa

Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego (Urząd Miasta Olsztyn) lub bezgotówkowo na rachunek:
Urząd Miasta Olsztyna Nr: 20 1030 1218 0000 0000 9040 1513
Tytuł przelewu – opłata skarbowa za przyjęcie zgłoszenia instalacji (…)
Oryginał potwierdzenia dokonania wpłaty lub przelewu należy załączyć do wniosku
Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej

Termin odpowiedzi: 30 dni

Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji – sprzeciwu wobec eksploatacji instalacji, odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji

Podstawa prawna:

  • Art. 152; art. 378 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232, z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2010 r., Nr 130, poz. 880)
  • Rozporządzenie ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie przypadków, w których wprowadzenie gazów lub pyłów do powietrza z instalacji nie wymaga pozwolenia (Dz. U. z 2013 r. Nr.130, poz. 881, z późn. zm.)

Pracownicy odpowiedzialni

Katarzyna Politowska
Olsztyn, Plac Bema 5, pokój 231
telefon: 89 521 05 26
godziny pracy: 7:00 – 15:00

image_pdfimage_print
14 / 01 / 2016

Zobacz również:

sejmpuls_powiatu

99_locek_wiadomosci_z_gmin99_emapa99_locek_strategia98_banerek-rodzinaprojekty-unijneinwestycje powiatupsd_kloceku_pracy

98_OcRSO

remonty

 

Copyright © 2013 Powiat Olsztyński     Kalendarz imprez | Mapa serwisu | Polityka plików Cookies | Kanał rss realizacja: strony www virtualmedia.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zaakceptuj cookies Więcej informacji