Wymagane dokumenty:
1. Wniosek (formularz do pobrania (WNIOSEK), który powinien zawierać :
- nazwisko, imię lub imiona, adres zamieszkania wnioskodawcy, serię i numer dowodu osobistego,
- nazwisko, imię lub imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, ostatnie miejsce zamieszkania osoby zmarłej,
- datę i miejsce zgonu,
- miejsce, z którego zwłoki lub szczątki ludzkie zostaną przewiezione,
- miejsce pochówku,
- środek transportu, którym zostaną przewiezione zwłoki lub szczątki ludzkie.
2. Do wniosku należy dołączyć akt zgonu (inny dokument urzędowy stwierdzajacy zgon).
3. W przypadku nieokreślenia przyczyny zgonu w akcie zgonu, do wniosku należy dołączyć dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej.
Opłaty:
Zwolnione z opłat.
Termin wydania pozwolenia:
Niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie pozwolenia (po uzyskaniu opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.)
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawa prawna:
- art. 14 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2019r., poz.1473)
- § 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. Nr 249, poz. 1866)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r., poz. 2096 z późn. zm.)
Wykonanie zadania: Jednostka odpowiedzialna Wydział Organizacyjny/Stanowisko Pracy ds. Obywatelskich i Organizacyjnych
Pracownicy odpowiedzialni
- Magdalena Prussakow – Wydział Organizacyjny
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 215
telefon: 521 05 11
godziny pracy: 7:00 – 15:00 - Irena Drygalska – Wydział Organizacyjny
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 215
telefon: 521 05 11
godziny pracy: 7:00 – 15:00