Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-15:00. Konsultacje z Rzecznikiem należy wcześniej umówić telefonicznie.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie udziela porad prawnych w sprawach konsumenckich za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Broszurka dla Konsumentów na Święta
Osoby zainteresowane uzyskaniem porady prawnej w sprawie konsumenckiej drogą elektroniczną mogą skorzystać z pomocy Konsumenckiego Centrum E-porad wysyłając zapytanie na adres: porady@dlakonsumentow.pl
Konsumenci mogą również uzyskać pomoc w zakresie spraw konsumenckich, m.in. pod numerem telefonu:
a także korzystać z pomocy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Olsztynie ul. Dąbrowszczaków 10, 10-540 Olsztyn, telefon: (89) 527-27-65.
W sprawach dotyczących przedsiębiorców zagranicznych z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, pomoc świadczy Europejskie Centrum Konsumenckie, telefon: (22) 55-60-118.
Podstawowym zadaniem Rzecznika jest zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów mieści się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Olsztynie, pl. Bema 5, II piętro pokój nr 220. Pisemną korespondencję do Rzecznika można pozostawiać w siedzibie Starostwa w Biurze Obsługi Interesanta lub wysyłać na adres: Starostwo Powiatowe w Olsztynie, pl. Bema 5, 10-516 Olsztyn.
Pozostałe dane kontaktowe: tel. 89 523 28 90,
adres e-mail: rzecznikkonsumentow@powiat-olsztynski.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie udziela porad prawnych w sprawach konsumenckich za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Z pomocy rzecznika mogą korzystać mieszkańcy gmin: Barczewo, Biskupiec, Dobre Miasto, Dywity, Gietrzwałd, Jeziorany, Jonkowo, Kolno, Olsztynek, Purda, Stawiguda, Świątki. Zgłaszając się do rzecznika należy zabrać ze sobą wszelkie dokumenty mające wpływ na sprawę (umowę sprzedaży, paragon zakupu, faktury VAT, korespondencję prowadzoną z przedsiębiorcą, itp.).
Kampania „Pocztówka z wakacji w formie reklamacji”.
ECK przygotowało zestaw narzędzi, które ułatwią konsumentom złożenie skargi: kalkulator praw, który pomoże właściwie określić roszczenia, wzory reklamacji po polsku i angielsku oraz zestawienie linków prowadzących do formularzy reklamacyjnych większości europejskich linii lotniczych.
Więcej informacji na stronie ECK.
Przydatne informacje
Konsumentem, zgodnie z art. 22¹ Kodeksu cywilnego jest osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorcą, zgodnie z art. 43¹ Kodeksu cywilnego jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna o której mowa w art.33¹§1, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Podstawowe akty prawne:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827)
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.)
Konsumenci w sprawach dotyczących:
Przydatne linki:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów | https://uokik.gov.pl/ |
Europejskie Centrum konsumenckie | http://www.konsument.gov.pl |
Urząd Regulacji Energetyki | http://www.ure.gov.pl |