I. Treść urzędowa:
Dokonywanie rejestracji pojazdu poprzez wydanie dowodu rejestracyjnego i zalegalizowanych zabytkowych tablic rejestracyjnych oraz nalepki kontrolnej, jeżeli jest wymagana, za opłata oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej.
II. Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o rejestrację (Wniosek o rejestrację).
2. Dowód własności (np. umowa kupna – sprzedaży, umowa darowizny, faktura).
3. Dowód rejestracyjny lub oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną o braku posiadania dowodu rejestracyjnego (jeżeli pojazd był rejestrowany).
4. Uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów.
5. Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego.
6. Tablice rejestracyjne (jeżeli pojazd był zarejestrowany).
7. Dowód uiszczenia opłat za tablice i rejestracje.
8. Dokument tożsamości (do wglądu).
Uwagi:
- wszystkie dokumenty należy składać w oryginałach (skany czy kserokopie nie będą przyjmowane), wyjątek dotyczy sytuacji, gdy zbywcą jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium RP w zakresie obrotu pojazdami, wówczas dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię dowodu własności,
- wniosek o rejestrację pojazdu właściciel/właściciele składa/ją osobiście, w przypadku załatwiania sprawy przez jednego z współwłaścicieli pojazdu bądź przez pełnomocnika, wymagane jest pisemne upoważnienie (formularz), które podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł,na konto:
Nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna,Powszechna Kasa Oszczędności BP S.A.:
Nr rachunku: 63 1020 3541 0000 5002 0290 3227
Tytuł opłaty: opłata skarbowa
III. Opłaty:
Opłata skarbowa – wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Opłata administracyjna:
* Rejestracja samochodu – 119,50 zł (tablice + nalepka kontrolna) + 81 zł (rejestracja pojazdu)
* Rejestracja motocykla – 50,50 zł (tablica) + 81 zł (rejestracja pojazdu)
Opłat dokonuje się w kasie na terenie urzędu lub przelewem na konto:
Nazwa rachunku: Dochody Starostwa
Numer rachunku: 46 1560 0013 2013 1105 7000 0003
Tytuły opłat: tablice zabytkowe/rejestracja pojazdu zabytkowego
IV. Termin załatwienia sprawy:
Właściciel pojazdu składa w Urzędzie podanie o wyrobienie zabytkowych tablic rejestracyjnych do pojazdu wraz z opłatą za te tablice i nalepkę kontrolną (jeżeli jest niezbędna), a organ rejestrujący je zamawia. Po ok. 2 tygodniach, gdy tablice są już w urzędzie, można przystąpić do rejestracji. Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres nieprzekraczający 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Termin 30 dni może być jednorazowo przedłużony o 14 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. Urzędzie na stały dowód rejestracyjny.
V. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VI. Podstawa prawna:
Wykonanie zadania: wieloosobowe stanowisko pracy do spraw rejestracji pojazdów.
Pracownicy odpowiedzialni: