Pieniądze dla gmin na usuwanie azbestu

07.03.2012

Tylko do 31 marca gminy mogą składać wnioski na dofinansowanie usuwania azbestu. W tym roku na ten cel zostało przeznaczonych ponad 2 mln zł ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie i NFOŚiGW.

_

W ubiegłym roku większość gmin zainteresowanych dofinansowaniem działań związanych z usuwaniem azbestu, nie spełniała jeszcze podstawowego wymogu jaki jest stawiany gminom - muszą one posiadać aktualny program inwentaryzacji wyrobów azbestowych na swoim terenie. Dodatkowo musi on być przyjęty uchwałą rady gminy. Tylko bowiem te gminy mają szansę otrzymać niezbędne środki. Dotacje będą udzielane samorządom na usuwanie azbestu z obiektów, których są ich własnością, ale nie tylko. Także z tych obiektów, które są własnością osób fizycznych, kościołów, związków wyznaniowych, wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni mieszkaniowych, stowarzyszeń, jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.

Więcej informacji w WFOŚiGW w Olsztynie pod nr tel. 0-89-522-02-11

Fot: Archiwum WFOŚiGW Olsztyn