Treść urzędowa:
Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za wieczyste użytkowanie nieruchomości Skarbu Państwa.
Wymagane dokumenty:
Wniosek powinien zawierać:
- Imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy.
- Adres zamieszkania lub siedzibę.
- Numer telefonu.
- Położenie (miejscowość, gmina), numer i powierzchnia nieruchomości zgodnie z danymi ewidencji gruntów.
- Powody żądania aktualizacji opłat – dotyczy wniosku o aktualizację opłat.
Do wniosku należy dodatkowo dołączyć:
- Operat szacunkowy nieruchomości (oryginał) – dotyczy wniosku o aktualizację opłat.
Opłaty:
- Opłata skarbowa – brak.
- Opłaty wynikające z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.).
Termin odpowiedzi:
- Podjęcie zadania w ciągu miesiąca. 2. Realizacja zadania zgodnie z wymogami ustawy.
Tryb odwoławczy:
- W przypadku aktualizacji opłat użytkownik wieczysty może, w terminie 30 dni od dnia otrzymania wypowiedzenia, złożyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, wniosek o ustalenie, że aktualizacja opłaty jest nieuzasadniona albo jest uzasadniona w innej wysokości.
- Przy naliczeniu opłat na zasadach obowiązujących poprzednika prawnego brak trybu odwoławczego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.)
Wykonanie zadania: Jednostka odpowiedzialna Referat ds. Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Sprzedaży
Pracownicy odpowiedzialni
- Iwona Orłowska-Mach – Referat ds. Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Sprzedaży
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 106
telefon: 523 28 86
godziny pracy: 7-15
- Joanna Mirowska – Referat ds. Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Sprzedaży
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 106
telefon: 523 28 86
godziny pracy: 7 – 15
- Izabela Brzozowska – Referat ds. Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Sprzedaży
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 106
telefon: 523 28 86
godziny pracy: 7-15