Nabór do Akademii Liderów Samorządowych

12.11.2012
Rusza nabór do IV edycji Akademii Liderów Samorządowych. W podyplomowych studiach mogą wziąć udział sekretarze i skarbnicy samorządów terytorialnych. Zgłoszenia do udziału w projekcie będą przyjmowane od 15 listopada do 17 grudnia. Decyduje kolejność zgłoszeń!

Akademia Liderów Samorządowych to projekt mający na celu podniesienie kompetencji kadr w samorządzie terytorialnym. Kluczem do poprawy funkcjonowania samorządu są wysokie kompetencje kadr administracji samorządowej. Cel ten realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu V Dobre rządzenie (Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej).

Nabór do tegorocznej czwratej edycji Akademii potrwa od 15 listopada do 17 grudnia! Akademia Liderów Samorządowych to profilowane studia podyplomowe dla liderów w samorządach. Projekt ten jest wzorowany na rozwiązaniach przyjętych w krajach Unii Europejskiej. Ideą, projektu jest stworzenie profesjonalnej kadry zarządzającej w jednostkach samorządu terytorialnego. Celem Akademii jest stworzenie profesjonalnej kadry zarządzającej w samorządach poprzez podnoszenie kompetencji kadry administracji samorządowej w zakresie zarządzania personelem, stanowienia dobrego prawa miejscowego, poprawy jakości usług dostarczanych obywatelom oraz jakości obsługi klientów, a także budowania pozytywnego wizerunku urzędu.

IV edycja ALS powstała w oparciu o doświadczenia pilotażowej I edycji oraz doświadczeń nabranych w trakcie realizacji II i III edycji. W wyniku ewaluacji I edycji powstał rozszerzony ponad 150 godzinny program zajęć uwzględniający specyfikę pracy na kierowniczych stanowiskach w JST. Projekt jest realizowany w partnerstwie z: Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższą Szkołą Bankowa w Poznaniu z Wydziałem Zamiejscowym w Chorzowie oraz z Wyższą Szkołą Bankową w Toruniu. Zajęcia odbywać się będą w: Warszawie, Poznaniu, Chorzowie oraz Toruniu.

Szczegółowym celem studiów jest przygotowanie wyższej kadry urzędników samorządowych do poprawienia jakości w zakresie:
• stanowienia aktów prawa miejscowego,• usług świadczonych przez JST,
• zarządzania zasobami ludzkimi JST,
• budowania wizerunku urzędu JST,
• przejrzystości funkcjonowania urzędu i praktyk antykorupcyjnych,
• zarządzania finansami publicznymi,
• współpracy z organizacjami pozarządowymi i społecznymi.

Do kogo adresowana jest III edycja Akademii Liderów Samorządowych?
Po pierwsze sekretarze Jednostek Samorządu Terytorialnego (w tym dyrektorzy urzędów pełniący role sekretarzy), odpowiadający za organizację i jakość pracy urzędu.
Po drugie skarbnicy JST, odpowiedzialni za sprawy finansowe jednostek.
Trzecia edycja studiów przewidziana została dla 160 uczestników z co najmniej 80 JST.

Zajęcia podzielono na Blok Wspólny dla wszystkich grup słuchaczy, uwzględniający min. zagadnienia prawne, tematykę zarządzania zasobami ludzkimi, działania promocyjne urzędu. Do programu kolejnych edycji wprowadzono zagadnienia związane z równym traktowaniem kobiet i mężczyzn, poprawą standardów obsługi klienta ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych oraz upowszechnieniem nowoczesnych metod kształcenia kadr w samorządzie.
Duży nacisk położono na szkolenia miękkie oraz aktywne formy szkoleniowe. Studia będą opierały się o metodę PBL (Problem Based Learning), zakładającą aktywną partycypację słuchaczy w zajęciach.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: (0-22) 245-59-03, 245-58-99 lub pod adresem e-mail: akademia.liderow@mac.gov.pl.  
Miejsca odbywania się zajęć IV edycji Akademii Liderów Samorządowych:
Warszawa (40 miejsc), Poznań (40 miejsc), Toruń (40 miejsc), Chorzów (40 miejsc).

Instrukcja rekrutacyjna, harmonogram zjazdów, tematyka zajęć i inne dokumenty dostępne są pod linkiem:
http://www.administracja.mac.gov.pl/portal/adm/660/3558/Informacja_w_sprawie_rekrutacji_do_IV_Akademii_Liderow_Samorzadowych.html