piątek, 13 Grudzień 2019 , imieniny obchodzą: Lucja, Otylia
dodaj do ulubionych

Warmia Warto!
kalendarz wydarzeń
szybki kontakt

Starostwo Powiatowe w Olsztynie

Plac Bema 5, 10-516, Olsztyn
tel.: 89 527 21 30
tel.: 89 521 05 19
fax: 89 527 24 14
starostwo@powiat-olsztynski.pl
Lądowisko w Gryźlinach
Tagi
Sonda

Co jest największym walorem Warmii?

Bezpieczny Senior w powiecie

Bezpieczny Senior w powiecie

Nieuczciwe praktyki rynkowe stosowane wobec osób starszych, jak nie dać się okraść i oszukać oraz senior w ruchu drogowym – to główne tematy dzisiejszej debaty społecznej „Porozmawiajmy o bezpieczeństwie seniorów”, która odbyła się w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Olsztynie. W spotkaniu uczestniczyli seniorzy z terenu miasta i powiatu olsztyńskiego.

– Bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich – w domu i na ulicy – jest naturalną potrzebą każdego z nas. Zdarza się jednak, że uczciwość i ufność, zwłaszcza osób w wieku emerytalnym, są wykorzystywane. Dlatego warto o tym mówić i poznawać sposoby na radzenie sobie z nieuczciwością i innymi zagrożeniami. Sama mam babcię, która dziś ma ponad 90 lat i była uczestniczką próby wyłudzenia pieniędzy metodą „na wnuczka”, ale na szczęście wykazała się czujnością powiadamiając o wszystkim Policję – mówiła podczas spotkania wicestarosta olsztyński Joanna Michalska.

Narzędzia komunikowania się społeczeństwa z policją przedstawił asp. Rafał Prokopczyk, rzecznik prasowy KMP w Olsztynie. – Dzięki aplikacji Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa możemy nie tylko np. sprawdzić, gdzie spożywany jest alkohol w miejscach publicznych w naszej okolicy, ale także sami dodawać opisy zagrożeń. Z kolei aplikacja Moja Komenda umożliwia sprawdzenie kto jest dzielnicowym w naszej dzielnicy oraz dzięki mapie umożliwi znalezienie posterunku Policji, gdy znajdziemy się w nowym miejscu – powiedział.

– Jesteście Państwo grupą społeczną, co do której nieuczciwi sprzedawcy kierują przeróżne wyszukane techniki sprzedaży. Na tzw. bezpłatnych pokazach należy uważać i wystrzegać się zakupu produktów, które nie są warte swojej ceny, np. różnego rodzaju garnki czy pościele. Pamiętajmy także, że zawsze mamy prawo do reklamacji, a na odstąpienie od umowy mamy zawsze 14 dni – mówiła Jadwiga Urbańska, miejska rzecznik ds. konsumentów w Olsztynie.

Nie zabrakło także wielu pytań ze strony seniorów. Jeden z uczestników debaty miał wątpliwości kto odbierze słuchawkę po wykręceniu nr 112. – Wszystkie numery dzwoniących czy to na numer 997 czy na 112 przekierowywane są do dyspozytorów Centrum Powiadamiania Ratunkowego, aby operatorzy stamtąd mogli wezwać odpowiednie służby – powiedziała podkom. Mariola Plichta z wydziału prewencji KMP w Olsztynie.

Na koniec spotkania wszyscy uczestnicy otrzymali opaski odblaskowe, dzięki którym będą znacznie bardziej widzialni na drodze po zmierzchu.

image_pdfimage_print
26 / 03 / 2019

Zobacz również:

sejm
transmisje_obradw-warminskie

99_locek_wiadomosci_z_gmin99_emapa99_locek_strategia98_banerek-rodzinaprojekty-unijneinwestycje powiatupsd_kloceku_pracy

98_OcRSO

port-mazury nieodplatna_pomocpromocja_szkoly

 

Copyright © 2013 Powiat Olsztyński     Kalendarz imprez | Mapa serwisu | Polityka plików Cookies | Kanał rss realizacja: strony www virtualmedia.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zaakceptuj cookies Więcej informacji